Knjižnica

Sigurnosna politika

Sigurnosna politika dio je sustava upravljanja sigurnošću informacijskih sustava. Njezina je svrha da definira prihvatljive i neprihvatljive načine ponašanja, da jasno raspodijeli zadatke i odgovornosti, te da propiše sankcije u slučaju nepridržavanja.

Osnovni dokument, koji postavlja opće principe, prate dokumenti koji definiraju pravila za specifična područja - Pravilnici (npr. pravila administriranja poslužitelja, izrade sigurnosnih kopija, korištenja računala, itd.). Ovi dokumenti su radi svoje praktične naravi ovisni o promjenama u tehnologiji i organizaciji, pa će se vjerojatno češće mijenjati i dorađivati.

Sigurnosna politika Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Đakovu (.pdf)

 

Pravilnici

  1. Pravilnik o rukovanju zaporkama
  2. Pravilnik o korištenju elektroničke pošte
  3. Pravilnik o antivirusnoj zaštiti
  4. Pravilnik o zaštiti od spama
  5. Pravilnik o zaštiti od spywarea
  6. Pravilnik o izradi kopija podataka
  7. Pravilnik o rješavanju sigurnosnih incidenata
  8. Pravilnik o rukovanju povjerljivim informacijama
  9. Pravilnik o korištenju javnih računala
  10. Pravilnik o korištenju fakultetskih prijenosnih računala
  11. Pravilnik o dodjeljivanju AAI@Eduhr elektroničkih identiteta

Eduroam

Što je eduroam? Prenosimo tekst s web stranica www.eduroam.hr:

Kako na jednostavan i siguran način pristupiti Internetu u Hrvatskoj, ali i...

Razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija te računalne i telekomunikacijske opreme omogućio je korisnicima Interneta izbor različitih načina spajanja na mrežu. Uz uobičajenu uporabu lokalne mreže ustanove (LAN) i pristup modemom dobili smo mogućnost bežičnog spajanja (eng. wireless), ADSL-om ili kabelskom vezom. Mogućnost spajanja na Internet različitim tehnologijama ugrađena je u svako osobno računalo, dlanovnik, PDA uređaj pa i mobitel.

Osim toga korisnici iz akademske i istraživačke zajednice sve su mobilniji te traže pristup internetu i servisima na koje su navikli i izvan granica svoje ustanove, akademske mreže, zemlje. Bolonjski proces u Europi dakako pogoduje takvom trendu - posebno medju studentskom populacijom.

U takvim se uvjetima nametnula ideja omogućavanja bežičnog, ali i tzv. wired (žicom, kroz LAN) pristupa po 802.1x standardu oslonjenog na hijerahiju radius poslužitelja - upravo onakvu kakva postoji u okviru AAI@EduHr sustava.

Ovaj koncept pristupa razvijen je pod okriljem europske udruge akademskih i istraživačkih mreža - TERENA-e i dobio je naziv eduroam.

U okviru AAI@EduHr projekta eduraom.hr dobio je svoje mjesto i web stranice (www.eduroam.hr) po uzoru na ostale nacionalne eduroam sustave u Europi i svijetu. Na naslovnici web sjedišta nalazi se karta s mjestima - pristupnim točkama u Hrvatskoj. Nadamo se da će broj tih mejsta rasti iz dana u dan.

A korištenje je doista lako. Trebat će vam tek odgovarajući klijentski program na vašem računalu (tzv. supplicant) i dakako vaš AAI@EduHr elektronički identitet (pogledajte upute).

...diljem Europe (i svijeta)?

Hrvatska je zahvaljujući projektu AAI@EduHr od samoga početka aktivna članica eduroam zajednice koja se danas širi i izvan Europe. Eduroam je zamišljen kao paneuropksi romaing sustav koji na jednostavna način omogućuje npr. nastavniku Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu da se svojim računalom, tijekom boravka na Svečilištu u Amsterdamu spoji na mreži rabeći svoj AAI@EduHr elektronički identitet.

Sve informacije o eduroamu mogu se naći na adresi www.eduroam.org. Sustav se rabi izvan granica Hrvatske rabi na posve isti način kao i kod kuće. Kartu s pristupnim točkama naći ćete putem www.eduroam.org (ili izravno na monitor.eduroam.org/user_map/).

 

Upute za krajnje korisnike eduroam sustava

Za bežični (wireless) i wired (žicom, kroz LAN) pristup po 802.1x standardu mreži u eduroam sustavu potrebno je na vašem računalu instalirati odgovarajući klijentski program (supplicant). Upute za instalaciju i podešavanje te odgovarajući klijentski program možete pronaći na

http://www.eduroam.hr/user_man.php

Za korisnike s naše ustanove dostupan je i eduroam installer, program koji automatski podešava sve potrebne postavke, a jedino što je još potrebno jest ukucati svoje korisničke podatke. Installer možete preuzeti s

http://installer.eduroam.hr

što također zahtijeva unos vašeg korisničkog imena i lozinke, kako biste dobili pristup za preuzimanje installera. Nakon preuzimanja, installer je potrebno instalirati na računalo i, kako je već rečeno, unijeti vaše korisničko ime i lozinku.

Ukoliko vam je potreban i root certifikat (npr. ako ćete se spajati s Nokia telefonima bez podrške za EAP-TTLS/PAP), on je također dostupan na gore navedenom linku.

UPUTE ZA WINDOWS 10 - RUČNO UBACIVANJE eduroam PROFILA.


Pravilnici:

  Odluka o prihvatljivom korištenju CARNet mreže

  Pravilnik o korištenju StuDOM mreže

e-identiteti

Na pitanja što je e-identitet, za što se koristi, kako se dobiva/dodjeljuje i sl. ovdje nećemo odgovarati, s obzirom da sve o tome možete saznati na linku Elektronički identiteti pod menijem Informatička podrška. Ovdje ćemo vam samo pokazati kako možete provjeriti svoje podatke i ažurirati ih, ukoliko je potrebno.

Da biste provjerili i eventualno ažurirali svoje podatke vezane uz vaš e-identiet, morate se sa svojim AAI korisničkim imenom (Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.) i lozinkom logirati na web sučelju dostupnom na https://www.djkbf.hr/ldap (primjetite s u https - to je znak da se koristi https, tj. http secure protokol). Nakon učitavanja sučelja, kliknite na AŽURIRANJE PODATAKA (za korisnike). Unesite potom tražene podatke i kliknite na Prijava (ili stisnite Enter).

Sada možete pogledati, provjeriti i eventualno ažurirati svoje podatke. Za podatke koje niste u mogućnosti sami promijeniti, kontaktirajte sistem inženjera na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Promjena lozinke

Lozinke koje dobijete prilikom preuzimanja podataka o vašem elektroničkom identitetu iste su i za AAI@EduHr e-identitet i za djkbf.hr e-mail. Međutim, one nisu povezane i promjena jedne ne znači i promjenu druge, tj. svaka lozinka je zasebna.

Ukoliko želite promijeniti lozinku AAI@EduHR e-identiteta (koja vam možda služi za pristup Internetu od kuće), to možete učiniti putem web sučelja na https://www.djkbf.hr/ldap.

Nakon prijave, kliknite na link Promjena zaporke, koji se nalazi lijevo ispod naslovne slike.

Za promjenu je potrebno prvo upisati staru (tj. trenutnu) lozinku, a zatim novu dva puta.

Nakon promjene, dobit ćete poruku o uspješnoj promjeni lozinke. Kako smo već napomenuli, ako svoj e-identitet koristite za pristup Internetu ili sl., nemojte zaboraviti ažurirati lozinku!

Ukoliko želite promijeniti lozinku za e-mail, logirajte se na webmail (https://www.djkbf.hr/webmail),

kliknite na Options (u sredini, pri vrhu stranice)

i potom odaberite Change password.

Unesite prvo svoju trenutnu lozinku, a zatim dva puta novu lozinku i kliknite na Change password.

Što se tiče odabira lozinke, svakako pročitajte Pravilnik o rukovanju zaporkama, koji je dio Sigurnosne politike ove ustanove.

djkbf.hr e-mail

Svi zaposlenici, profesori i studenti imaju mogućnost korištenja djkbf.hr e-maila. Profesorima i zaposlenicima se račun otvara pri zapošljavanju (ili naknadnim zahtjevom, u posebnim prilikama), a studentima pri upisu (unazad tri godine; studentima koji su prije upisali na osobni zahtjev).

E-mail adresa ima oblik

ime.prezime@djkbf.hr

Čitanje, pisanje i slanje mailova s djkbf.hr računa moguće je na nekoliko načina - pute weba (webmail), putem nekog mail klijenta (Mozilla Thunderbird, Outlook, Evolution) - od kojih ćemo neke opisati ovdje.

 

1. Korištenje webmaila na www.djkbf.hr

- u svoj Internet pretraživač (Mozilla Firefox, Internet Explorer, Google Chrome...) upišite adresu www.djkbf.hr/webmail

ili

na stranicama fakulteta (www.djkbf.hr) kliknite na link Webmail koji se nalazi ispod naslovne slike, s desne strane

- upišite svoje korisničko ime za e-mail (pripazite! ne AAI korisničko ime oblika Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., već e-mail korisničko ime oblika korisnik) i lozinku (napomena: AAI i e-mail lozinka ne moraju biti iste!) te stisnite Enter ili kliknite na Prijava

 

2. Korištenje webmaila na www.carnet.hr

CARNetov webmail nešto je napredniji i bogatiji mogućnostima  te omogućuje svim korisnicima CARNeta da preko svog AAI korisničkog računa čitaju mail sa servera svoje ustanove. Postupak je sljedeći:

- u svoj Internet pretraživač upišite adresu webmail.carnet.hr

- pod korisničko ime upišite svoje AAI korisničko ime (oblika Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.) i AAI Iozinku (napomena: AAI i e-mail lozinka ne moraju biti iste!) te stisnite Enter ili kliknite na Prijava

Više o CARNetovom webmailu na http://www.carnet.hr/webmail.


3. Korištenje mail klijenta

S obzirom da postoji pregršt mail klijenata, a postupak je dosta sličan na većini, nećemo objašnjavati za svaki pojedinačno, nego ćemo za primjer iskoristiti jedan od najpopularnijih - Mozilla Thunderbird.

- idite na Tools -> Account Settings...

- u novootvorenom prozoru kliknite na Account Actions -> Add Mail Account

- unesite tražene podatke: ime i prezime, e-mail korisničko ime i lozinku, zatim kliknite na Continue

- Thunderbird će vam automatski podesiti postavke za dolazni (incoming) i odlazni (outgoing) server, no trebat ćete napraviti nekoliko preinaka:
 ¤ kao dolazni server će vam biti prepoznat mail.djkbf.hr i IMAP protokol; ukoliko radije želite koristiti stariji POP protokol, kliknite na Edit i pod Incoming upišite pop.djkbf.hr ili teologija.djkbf.hr, umjesto IMAP-a odaberite POP i umjesto porta 143 upišite 110; razliku između IMAP-a i POP-a možete pročitati ovdje
 ¤ kao odlazni server bit će vam prepoznat stmp.djkbf.hr, međutim njega možete koristiti samo ukoliko mail šaljete iz fakultetske mreže; odlazni mail server vam mora biti od vašeg davatelja Internet usluga; dakle, ukoliko se na Internet spajate preko T-Coma (bilo ADSL, bilo 56k modem), za odlazni server trebate upisati mail.t-com.hr; za Optimu je mail.optinet.hr; za Iskon mail.iskon.hr; za Tele2 mail.tele2.hr; za CARNetove modemske veze je mail.cmu.carnet.hr; itd.; ukoliko ne znate koji je odlazni mail poslužitelj (outgoing mail server) vašeg davatelja Internet usluga, raspitajte se kod njih ili potražite na webu
 ¤ nakon unešenih promjena, kliknite na Re-test Configuration i potom na Create Account

- preostalo vam je još "dotjerati" način korištenja vašeg mail računa, pa prođite kroz sve stavke Account settings prozora za vaš račun

 

Ukoliko koristite neki drugi mail klijent, postupak je manje-više sličan, a podaci koji su vam uvijek potrebni su:
- ime i prezime
- e-mail adresa
- korisničko ime i lozinka
- dolazni server za poštu (incoming mail server): pop.djkbf.hr ili teologija.djkbf.hr za POP ili mail.djkbf.hr za IMAP
- odlazni server za poštu (outgoing mail server): od vašeg davatelja Internet usluga

Kontaktirajte nas

Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu

  • Petra Preradovića 17, p. p. 54
    HR - 31400 Đakovo
  • Porta: (++385) 031/802-400
    Tajništvo: (++385) 031/802-402
    Fax: (++385) 031/802-403
  • tajnistvo@djkbf.hr

IBAN račun:
Fakultet: HR4523900011100474440
Studentski dom: HR3123900011500027586
OIB: 05384220316

 

Web stranica KBF-a u Đakovu koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Nastavkom pregleda web-stranice slažete se s uvjetima korištenja.